sobota, 15 września 2012

Dieta diecie nie równa, czyli jak się odżywiać?

A no właśnie jak?

Przedewszystkim, dieta osoby która dotknięta jest trądzikiem, nie powinna być obfita w dużo tłuszczy i węglowodanów, nie jestem lekarzem specjalistą więc nie mogę ustalać wam diety, co macie jeść, ten post ma jedynie charakter informacyjny - jak ja się odżywiam i co nie szkodzi mojemu organizmowi.

A więc jak zepewne wiecie, wszyscy powinniśmy odżywiać się zdrowo, ale niestety, nawet gdybyśmy mieli mozliwości odżywiać się wyłącznie produktami BIO to i tak większości z nas potrzebna była by chusteczka na widok czekolady za szybą wystawową kafejki z gorącą czekoladą...

Moi drodzy, przedewszystkim musimy chcieć sobie pomóc, wiadomo że opychając się chipsami i pyszną potrawką z chilli nie pomagamy naszym buziom, a wręcz przeciwnie, szkodzimy im niemiłosiernie. Chcąc więc zachować ładną twarz, musimy odmówić sobie przyjemności w postaci słodyczy czy słonych przekąsek, jeśli palisz to musisz być świadomy/świadoma tego że tytoń naprawde szkodzi naszej cerze, być może macie inne zdanie ale ja po 5 latach palenia (z trądzikiem na twarzy) nabawiłem się cudownego efektu Halloweenowej maski, więc w moim przypadku nie musiałem się zbytnio przebierać żeby wyglądać jak Freddie Kruger ;D więc zastanów się dobrze zanim sięgniesz po następnego papierosa. Jako ciekawostke dodam, że po 5 latach palenia rzuciłem ten nałóg z dnia na dzień i do teraz nie pale, więc jak się chce to można i nikt nie wmówi mi że jest inaczej bo osobiście doświadczyłem tego na sobie i wiem jak to jest.

Odbiegliśmy trochę od tematu ale przynajmniej się czegoś o mnie dowiedzieliście, może wyciągniecie jakieś wnioski ;)

Tak więc, co powinniśmy jeść? A przedewszystkim jak? Po pierwsze, być może nie wiecie jak duże znaczenie ma tutaj jedzenie systematyczne o określonych porach dnia, to jest podstawa do tego żeby nasz organizm zaczął pracować prawidłowo, przecież trądzik jest zazwyczaj spowodowany właśnie rozregulowaniem pracy układu pokarmowego. A więc przyzwyczajcie żołądki do trybu stałego jak chodzi o odżywianie.

Teraz ten drugi wątek, jednak równie ważny, co powinniśmy jeść? W moim przypadku pomogło jedzenie wszystkiego z wyjątkiem ostrych i słodkich rzeczy, odmawiałem sobie też wszelkich dodatków jak np. majonez (potworny zabójca cery...) czy musztarda i takie tam. Codziennie warto dostarczyć organizmowi porcji owoców i warzyw, ważne żeby produkty były świeże i wiadomego pochodzenia, najlepiej z ogródka, choć wiem że nie wszyscy mają tą możliwość, jednak pamiętajcie, jeśli u was w ogródku rosną owoce to korzystajcie z nich ile się da (bardzo dobre są truskawki, czarna porzeczka, i wszelkie owoce zawierające antocyjany). Warto uzupełniać dietę wszelkiego rodzaju witaminami, ale też bez przesady, wbrew pozorom jak chodzi o witaminy więcej nie oznacza lepiej, bowiem "przedawkowując" witaminy, czyli biorąc większą dawkę niż zalecana, możemy sobie bardziej zaostrzyć stan zapalny na skórze a przecież nie o to nam chodzi, ja polecam witamine A+E i dodatkowo Centrum lub inne tabletki zawierające kompleks najpotrzebniejszych witamin.

Nasz organizm powinniśmy też oczyszczać z toksyn, jest dużo produktów detoksykacyjnych na rynku, myśle że tutaj nie będę się zbytnio rozpisywał bo praktycznie wszystkie produkty typu "detox" działają na podobnej zasadzie, wiec odrobina kreatywności i pare kliknięć powinno wam zaowocować jakimś dogodnym dla was i waszej kieszeni produktem :)

Cóż w tym poście to by było chyba na tyle, w razie gdybym coś pominął proszę o pytania lub jakieś sugestie w komentarzach. Pozdrawiam ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz